Och vad ska man trampa på nästa år då?

Har under ett antal månader spekulerat lite i vad jag ska trampa för något nästa år. Alltså, vilken cykel... En fråga som omöjligt kan ägnas för lite eftertanke. Frågan är om det ett tecken på full mental hälsa när man lägger avsevärt mer tid på ett cykelköp än tex ett husköp? Min trotjänare Black sin har nu ganska många tävlingsmil bakom sig, har inte räknat, men antagligen en bra bit över 200. Därtill säkert lika många träningsmil. Den har tjänat mig väl, men nu är det dags för nått nytt. Dessutom skulle en säsong till kräva ganska mycket nya delar, typ ny drivlina mm, så då känns det roligare att lägga pengar på nått nytt. 

Funderingarna har svängt hejvilt, från heldämpat till svinlätt hardtail o tillbaka till heldämpat. Nånstans tror jag ändå att jag skulle kunna bli lite snabbare på en heldämpad cykel, även om tanken på minimalistiskt och lätt tilltalar mig. Nackdelen, förutom vikten med en heldämpad hoj, är att high-end-hojar tenderar att bli jobbigt dyra. Är det en bra idé, egentligen, att lägga två månadslöner på en cykel? Tvåbarnsförälder med en tredje på gång, heltidsarbetande och med ett stort hus o tomt att sköta om? Antagligen inte, men habegäret vinner. Om det här nu är mitt intresse i livet, varför snåla? Så efter vilt spekulerande mellan olika modeller, märken o varianter ser det ut att till slut bli en Rocky Mountain Element 999 RSL, som kommer att köpas på Sportson i Sundsvall http://www.sportson.se/sundsvall

Snabbare med den här? Jag tror det...

Nu får jag mina hett eftertraktade lätta och snabba kokoshjul, nya Eagle 12-delat och en design som känns rätt mycket roligare än en mattsvart fultysk. Den är inte beställd än, men snart, mycket snart...





Hg

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd