Äntligen ny hoj!

Idag var jag till slut och hämtade ut den - min Rocky mountain Vertex, på Sportson i Birsta. I princip allt blev custom, likaså leveranstiden som drog iväg rejält pga lite småstrul. Fortfarande har jag inte nån ny sadel till den, men det lär lösa sig. Var tvungen att väga in den också, med pedaler, flaskställ o hela konkarongen blev den inexakta badrumsvågvikten nånstans kring 8,8-8,9 kg. Inte svinlätt, men klart konkurenskraftigt och förhoppningsvis hållbart. Blev en riktigt fin premiärtur ikväll också. Har känt mig lite småkrasslig i veckan, men en sån här dag vill man ju inte hålla igen. Benen var inte superbra idag, men lyckades ändå ta  en del nya rekord på diverse Stravasegment. Cykeln kändes riktigt rapp o fin, speciellt ståendes på pedalerna svarade den fint. Testade bl.a. Nolbybacken som är rejält brant, på gränsen till cykelbar över huvud taget. Här var de 52 tänderna bak bra att ha, men känslan var att tyngdpunkten hamnade lite långt bak på cykeln. Gör nog säkert inte så mycket när man sällan cyklar så brant. Körde även intervallbacken upp till gruvberget där jag klockade 6 min blankt, vilket är några sekunder bättre än mitt gamla pers. Så på det stora hela - jag tror vi kommer bli bra kompisar jag och Rocky!
Fin cykel, fin utsikt!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd