Midsommarträning

Midsommarafton bjöd på sol, sill och korta intervaller. En riktigt fin dag helt enkelt! Idag var dock prognosen regn hela dagen. Började redan innan frukost fundera på hur dagens träning skulle läggas upp - trainer framför en film kanske? Men allt efter att dagen gick lyckades jag övertala mig själv att nån måtta på mesigheten får det vara. Trainer på typ årets ljusaste dag? Lite regn, ja, men det är ju över 10 grader ute i alla fall. Nej, viker man ner sig en sån här dag borde man skämmas. Sen vet jag ju att om man blir för mycket av en solskenscyklist så tappar man teknikkänslan på blött o halt underlag, något man inte vill upptäcka när man inte har nått val, dvs på tävling. Så framåt åttatiden kom jag iväg ändå. Regnet slutade snart och jag försökte hitta så mycket stigar som möjligt runt bygden. Blev en riktigt lugn o fin kvällstur, mycket nöjd med att den blev av!
Lite skit på benen har väl aldrig skadat?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd