Hur e formen egentligen?

Efter Tolvtjärnsloppet kändes det riktigt bra i kroppen, var ute i måndags o tränade lite teknik och tyckte inte det kändes mycket av tävlingen dan innan. Planen var därför att gasa på i tisdags, men det gick inte alls. Benen var toksega, så jag höll igen och körde lite lugnare distans. Sen blev det lite hårdare i onsdags och igår körde jag några korta hårda intervaller runt Hagaparken, typ 30 sekunder till 2 min. Vette fan hur kroppen känns egentligen, igår kändes det som att jag flåsade så jag knappt fick luft. Benen var väl skapliga ändå, satte en all time 7:e tid uppför Hagatippen trots motvind, så det var väl ok, men ändå. Känns inte så där sprudlande lätt. Idag blev det lite lugn fincykling på Sörmlandsleden runt Handen, och det var ju najs, men ger inte så mycket ledtrådar om formen. Imorn blir det vila och svensexa och på söndag är det dags för Lida loop. Hoppas en vilodag ger nån slags reaktion och att jag kan få samma känsla på söndag som för en vecka sen. Då kan det bli en trevlig dag, topp 10 borde vara klart görbart.
Lerpöl! Då vände jag..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd