Maxtest

Efter en skön vilodag väckte jag igång kroppen med lite backintervaller. Denna gång åter på Hagatoppen, årets första riktiga barbenade barmarkspass. Kändes ju inte så jättebra i benen dock och morgonjoggen längs Årstaviken idag ska vi inte tala om. Löpning, fy fan, det är inte kul när man ger sig ut morgonstel och halvsovandes. Men likväl, planen var ändå att i kväll göra ett försök till på ett 20-mintest, sannolikt det sista för den här vintern. Kändes ganska bra i början och försökte att inte förivra mig, låg på 420 i snitt efter 10 minuter. Försökte hålla upp farten liiiite till, men det gick inte riktigt. Med 3-4 minuter kvar var jag rejält stekt och började dippa ner mot 418, men hittade lite krafter sista minuten och plågade mig tillbaka upp på 420 till slut. Nytt rekord med ett par watt med andra ord! Viktmässigt verkar det dock omöjligt att förändra något, ligger kvar på min trivselvikt kring 76 kg, idag 76,5 kg för att vara exakt. Får se om det blir nån optimering där under sommaren, men jag har inte riktigt förmågan och skallen för att plåga mig för hårt på den fronten. Blir för tufft med ungar och jobb att gå runt hungrig hela dagarna. Men totalt sett blev det ju tangerat pers i W/kg ändå med 5,49 i snitt. Kanske jag inte är särskilt mycket bättre än förra året, men heller inte sämre. Snart är det tävlingsdags...

Åhhhhhh - hej!!

Kommentarer

  1. Wow! Det är ju riktigt starkt! Att du dippar från 420 till 418 när du är "riktigt stekt" är ju hyffsat styrkebesked ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men när den dippen börjar komma när man har 3 min kvar går det ju att plåga sig hela vägen. Tappar man momentum efter typ 10 min brukar det vara värre att hålla ihop det.

      Radera
    2. Jo de är långa minuter. Kör du elit eller H30?

      Radera
    3. Jag kör H30, det är tufft nog för min del.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd