Teamupptakt

Sitter i bilen söderut efter en kortvisit i Umeå där jag o Maria varit på teamupptakt med Team hi5 och nya klubben Obbola ik. Alltid lite nervöst med många nya människor som jag tidigare bara ”träffat” på nätet och som dessutom förväntar sig att man ska cykla fort. Det visade sig dock som förväntat vara ett gäng riktigt trevliga cykelfantaster och jag kan ju inte annat än känna mig stolt över att vara del av det här gänget. Det var inte minst imponerande att se den stora uppslutningen klubbmedlemmar som dök upp för att köra dagens långpass, i ett lite grått och småkallt Umeå.

Maria laddar för dagens pass i OIKs klubbstuga.

Insåg ju att det var typ ett halvår sedan jag cyklade med sällskap senast, så det var nog bra bara att få känna på det inför stundande tävlingar. Det blev en riktigt fin långrunda på nästan 10 mil, precis vad jag behövde. Blev lite varierande tempo med några för mig ordentliga fartökningar. Benen var skapliga idag, men det känns ju klart lite ovant att gå på hårt utomhus. Det blir det nog ändring på framöver.. Två som verkligen verkar har benen i rätt läge inför säsongen är teamkompisarna Henrik o Viktor, inget fel på trycket på pedalerna där inte! Får göra så gott det går att haka på där, vore ju rätt kul att vara hjälpryttare nån gång också om de får till det bra under säsongen. Men till att börja med, börjar bli dags att ladda för tävlingspremiär. Nu lite mer inspirerad!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd