Färdigsemestrat

Då var semestern klar för denna gång! Galliopolis slagfält följdes upp med ett väldigt fashinerande besök bland Trojas ruiner. Tanken på att staden faktiskt funnits är lite svindlande, måste nog hem och läsa om Illiaden och Odysen. Efter Troja bar det tillbaka till Istanbul och ett efterlängtat häng med grabbarna. Fick återbesöka lite fräna ställen jag varit tidigare, som Hagia Sofia, Basilika cistern, basaren och blå mosken. Sen blev det så klart lite fine dining och nattsudd också, men förhållandevis lugnt ändå. Ingen direkt bakfylleångest såhär på hemresedagen, men däremot lite lätt panik över att min telefon tydligen tyckte det var en bra idé att ställa om till Svensk tid i natt, så när jag ska hoppa på flygbussen inser jag att fan - klockan är en timme senare än vad jag trodde! Som tur var hamnade jag inte i några trafikkaosköer och hann ändå med skaplig marginal. Puh! Ska bli skönt att komma hem nu och ta tag i verkligheten igen. Och träning! Har blivit några löppass nu i dagarna och det har känts hyfsat bra. Känner mig peppad på att köra på lite ändå. Får se, kanske lite lugnare cykelträning och hårdare löppass kan bli bra. Ska se om det finns nått terränglopp kvar att köra, skulle kunna bli kul!


Fem vise män i Istanbul!


Haga Sopiah!

Haga Sopiah igen - maffigt!

Troja, och en häst så klart. Även om den här hästen knappast var det intressanta, men den gjorde sig bättre på bild än stenhögarna.

Party party!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd