Rödvinmyran terränglopp

Idag var det dags igen för lite löptävling - Rödvinmyran trail! Efter fågelberget blev det några förkylningsdagar, så benen har fått vila en del. Ett löppass blev det i veckan, men jag fick jäkligt ont i vaderna, så det var med viss tvekan jag ställde mig på startlinjen idag. 15,5 km stod på schemat, vilket är längre än jag sprungit på flera år. Ett riktigt långpass i löpsammanhang med andra ord! Tog det ganska lugnt i starten och kom in i loppet ganska bra. Inte riktigt samma bra känsla som Fågelberget, men helt ok. Banan blev i princip tuffare och tuffare hela vägen och andra halvan var rätt brutal med i princip bara upp och ner, med därtill riktigt svårsprunget underlag. Surhål, myrar, rötter och sten sten sten. Och 500 hm stigning. Riktigt tufft och bra med andra ord. Har väl tyvär inte träningsbakgrunden i löpning nu för att hålla riktigt i 15 km och dessutom krampade magen en del, men jag kämpade mig imål på en typ 5:e-plats nånting (inga resultatlistor än). Tiden var runt 1:20 vilket ju är sjukt långsamt, men det säger nog mest om banans karraktär. Minns när man försökte kämpa sig ner till timmen jämnt på Ursvik extreme. I jämförelse känns ju extremen som en rätt simpel bana..

Laddad för start!

Och igår bästa uppladdningen - Norrlands djup och cykelmeck!


Och på cykelmecktemat - äntligen är konverteringen till singelklinga på min gamla 26-tumstrotjänare klar! Blev sjukt bra! Vinterdäcken på, bara invänta vintern!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd