Havstrailen

Met tävlingsrapporter! I helgen är hela familjen på Sundsvallsbesök. Maria har sedan länge siktat in sig på Sundsvall trail och när det började snackas om ett prolograce på 4 km dagen innan huvudeventet kunde jag inte säga nej. Huvuddistansen på en halvmara är inget jag ger mig på utan löpvana ben, men 4 km kan man ju alltid veva sig igenom på kondis å pannben. Kustremsan utanför våra gamla hoods i Njurunda är dock rätt brutal, både i kupering och stökighet, men även skönhet. Det blev med andra ord inga lätta 4 km.


Vackert vid havet.

Satte iväg i god fart, men kände mig rätt ouppvärmd och blev stum i princip direkt. Stapplade på så gott det gick, men den där löparfeelingen när det rullar på utan att benen känns som telefonstolpar infann sig inte. Kan kanske bero på att jag i bästa fall fått in ett löppass per vecka senaste månaden. När elitlöparen, tillika kvällens vinnare, Mårten Boström susade förbi med knappa kilometern kvar riktigt kände jag vinddraget. Sen var han borta.. Ja, inte för att jag ledde med kilometern kvar, det var individuell start. Men imål kom jag, på delad 10:e plats, vilket känns klart rimligt. Blodsmak och ansträngningshosta, så något rätt måste det ha blivit. En fin kväll helt enkelt.


Och såhär slutade det.

Idag var det dags för Maria att ta sig an halvmaran. Kände mig inte det minsta sugen på någon löpning, så att rulla runt på cykeln och heja passade perfekt för dagen. Maria bjöd upp till rejäl spänning också, som efter en försiktig öppning stadigt närmade sig tredjeplatsen. Trots mitt ihärdiga peppande räckte det till slut inte riktigt, utan det blev en fjärdeplats. Men en grym insats oavsett och rätt najs för mig att rulla runt på gamla bekanta stigar. Imorgon bär det hem till Duved å sen jobbresa till Stockholm i veckan. Hoppas kunna hinna åka lite mer skidor innan snön tinar bort. Håller tummarna till nästa helg!


Fint cykelföre.

Maria nöter på!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd