Kraschad

Avslutade helgen i Sundsvall med en cykeltur upp på södra berget för att testa lite av de nya leder som håller på att byggas. Ser helt klart lovande ut och flowleder uppför måste jag säga är klart underskattat. På väg ner till Sidsjöbodarna gick det undan värre då rullskidbanan förlängts ner till apelsinlunden. Slappnade av då ju det är lugna gatan. Väl vid apelsinlunden är det bara att vika av ner på ”blå kryss”, som jag gjort mängder av gånger. Hann tänka att hmmm, där är ett krön, brukar det vara det? Går säkerligen en bra bit över 30 knyck när jag närmar mig krönet och ser att aj fan, här är det ju ett jävla dike.. inte helt säker om det är ett nytt eller gammalt dike, men troligen nydikat och ganska djupt, löpandes snett parallellt framåt i min färdväg. Ingen chans att väja, ingen chans att stanna. Smällen blir brutal, flyger rakt fram över krönet och landar stenhårt i sidan av diket och tumlar runt med ena foten fast i pedalen.


Det var här det hände.. Diket är ganska mycket djupare än det ser ut på bilden.

Drar i vänsterarmen rätt rejält, där jag redan är lite halvskadad i ett muskelfäste. Dessutom en rejäl smäll på vänster höft med tillhörande skrubbsår. Rullar rejält mörbultad ner till familjen och packar ihop för hemfärd. Fy fan, läskigt! Konstaterar när jag klätt av mig att även huvet tog en del av smällen, då hjälmen fått en rejäl buckla och hår och ansikte var fullt av sand. Cykeln klarade sig hyfsat, utöver en knäckt sadel verkar alla delar hela. En dyr tur, men kunde ha blivit långt dyrare.. Känns som det börjar läka ihop, men låret ser ut som regnbågen och dessutom har en förkylning gjort entré, så rätt så less för stunden. Men det ska väl ordna upp sig.


Inte så skönt..


Avslutar med något roligare - att David fyllt 2!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd