Skidsäsongen 2021/22

Första hela vintern i Duved! Och vilken vinter det blev, mycket snö, rätt mycket regn och inte så mycket köldperioder. Egentligen helt perfekt för en massa mil, och tidvis var spåren i Duved i magiskt bra skick. Men det blev även många sjukdagar, med både vanliga influensan och sen Corona. Många fina skiddagar som gick bort där.. Sista skidpasset blev 22:a maj, en dag tidigare än förra året. Egentligen är det dock mer snö i år, men då vädret i helgen är riktigt pissigt bestämde jag mig för att avsluta säsongen. Vårskidåkning kan vara riktigt najs, vilket det var förra helgen. Men regn och blåst i plus 5-6 grader, nja.. Målsättningen var lite inofficiellt att det skulle bli över ett halvår vintersäsong, vilket höll med några dagar då premiärturen i Vålådalen skede typ mitten av oktober. Kanske ska sikta på 7 månade vinter nästa säsong..


Ullådalen 22:a maj. Finns lite kvar att åka på..

Sammantaget blev det ca 135 mil längdskidor, varav drygt 100 mil skate. Skulle på förhand gissat att jag åkt mer, men så blev facit om jag räknat rätt. Härutöver blev det drygt 40 turer i liftsystemen på utförsskidor. Varav ett betydande antal tillfällen var med barnen på kvällsträningar. Ganska väl nyttjat säsongskort ändå. Toppturande blev det lite mindre av än förra året, blev aldrig riktigt pepp i år då längdspåren var så jäkla fina att det drog mer i sin enkelhet. Blev ändå i runda slängar en 7000 hm knatade, så helt ok ändå. 4 st tävlingar blev det också, 3 kommuncupper plus Trilleturen. Tror formen var rätt bra och jag satte en del bra tider på stravasegmenten i Duved. Slog väl dock inte riktig de bästa tiderna från ifjol, men intalar mig att det där riktiga superföret aldrig riktigt inträffade när jag hade möjlighet att ut å köra. 


Sista toppturen upp på Skutan, 20:e maj. 

Nu får vi se vad det blir av cykelsäsongen. Har kommit igång litegrann och det känns väl skapligt. Blir förhoppningsvis ett testrace i Jämtlandsseeien om ett par veckor, får se efter det om jag ska försöka ge mig på nån tävling ytterligare eller hur det blir. Hade nån idé om att köra XCO-SM. Känner mig dock inte riktigt pepp på allt fix runtom plus lite mer struktur på träningen för att nå dräglig kapacitet, så jag får se lite. Kanske, kanske inte. Just nu mest kanske inte.. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd