Trilleturen

I helgen har det varit säsongsavslutning, idag gjorde jag och Sam sista åken i Åre och igår körde jag Trilleturen. Trilleturen är ett för året nytt lopp med start i Trillevallen och mål i Edsåsdalen. Här i påsk var jag lite rädd att snön skulle smälta bort, men senaste veckans skitväder räddade arrangemanget. Skitväder var också temat för dagen med brutal motvind drygt halva loppet och dessutom nysnö uppe på fjället. Med på start var långloppskungen Emil Persson, som ryckte på startrakan och sendan defilerade in i mål. Jag låg med bra i början i den långa stigningen upp på fjället och kände att jag nog kunde kört hårdare, men väl uppe var jag glad att jag hållit igen lite. Vi var en lite tremannaklunga på plats 3-5 som hjälptes åt i den brutala motvinden upp förbi grofjället. Väl uppe orkade jag inte riktigt hålla Anders Boströms rygg, och när han dessutom hade grymma skidor fanns ingen chans där. Ner förbi lyckans läger och en bit till höll jag sedan ryggen på Johan Persson, men i sista stigningarna innan det vände nedåt i medvinden var jag tvungen att släppa några meter. Öste sen på det som gick i det varierande föret utför, men trots att Johan bröt staven på slutet kom jag aldrig riktigt nära. Efter den långa nerförslöpan mot mål avslutades loppet med ett upplopp uppför slalombacken till Köjagården. I bottenlös sockersnö.. Inte så spurtvänligt, men jag kom imål, trött och nöjd. ”Bara” 5 minuter efter Emil Persson på 2,5 mil skate känns som ett helt ok resultat för en h40-gubbe. Riktigt nöjd med dagen totalt sett! Tyvärr hann inte supportergänget ut till upploppet innan jag gick imål, så inga bildbevis finnes, men en resultatlista lyckades jag i alla fall hitta.


Säker eller ej, resultat blev det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd