Högre lägstanivå

De senaste dagarna har kännts rätt kass träningsmässigt. Har känt mig lite allmänt trött, blir tokstum av att gå i trappor, känt mig lite omotiverad, osv. Vet inte om det beror på jetlag, magsjukan förra helen (vilket är mitt hetaste tips), fastan eller pollenallergi. Vågen visar 2 kg minus men ute i spåret känns det snarare som att jag lagt på 5 kg. Inget var annorlunda idag, men jag bestämde mig i alla fall för att dra ner en sväng till Farsta IP och kolla hur illa det var egentligen. Förhoppningen var att kunna köra i alla fall 4 tusingar kring 3:30, men gärna fler än så. Med i det närmaste perfekta förhållanden blev det till slut 6 tusingar på tiderna 3:25; 3:27; 3:25; 3:23; 3:27; 3:19. Inte riktigt så snabbt som i Wellington för en månad sen, men med tanke på hur kroppen känns får det ju ses som riktigt bra. Passet idag kändes ganska segt från början, steget känns liksom inte sådär lätt och fint, utan snarare trögt och långsamt. Någon fullständig katastrof är det ju ändå inte när man klarar att hålla tempot igenom hela settet, och dessutom varva ur lite extra på sista rundan. Hade jag varit riktigt sliten eller övertränad hade jag nog varit tvungen att sänka farten. Men nu når jag en lätt obehagligt ansträngande nivå där det inte känns särskillt bra och orkar sen hålla den farten hela passet. Klockrent. bara att vänta och se vad reaktionen i kroppen blir efter detta och hoppas att den rätta känslan kommer tillbaka.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd