Mera krascher..

Har funderat ett tag på att köra ett hårt varv runt Nickspåret för att sätta en snygg tid och ha som referens och formtest. Igår kväll gjorde jag ett första försök, rullade på bra och hade fint flyt i de flesta partierna. Fram tills det är ca 2 km kvar, då börjar det dunka oroväckande i bakhjulet för minsta rot. Punka.. Så drygt 24 min hårdkörning slutade med promenad hem. Skam den som ger sig, idag gjorde jag ett nytt försök. Kände mig kanske aningen tyngre i benen, men ändå helt ok. Efter drygt 10 min cykling finns en stökigt utförsbacke som avslutas med en spång ut på en grusväg. Eftersom jag punkat i den här backen tidigare i sommar har jag för vana att ta det lite lugnare i denna passage, men idag hjälpte inte det. Ut på spången men gör en liten felmanöver och tappar ner framhjulet i slutet av denna, givetvis rakt på spångens upplag och flyger handlöst ut i gruset. Blev en rätt rejäl vurpa med snygga road rashes över halva ryggen, höften, knät och armbågen. Efter att ha rätat ut sadel och styre och konstaterat att cykeln verkade ok körde jag klart testloppet, lika bra att köra på så man inte hamnar i nån ond spiral där man börjar känna sig feg o ängslig. Fram till gårdagens punkaställe hade jag tappat knappt 1,5 minuter, sluttiden tillbaka vid motionsgården blev 32:10. Utan punka och krascher borde sub 30 vara möjligt en torr dag, tror det får bli min dräömgräns. Men nu måste det väl fan vara slut med vurpandet ett tag tycker jag. Blir så oskönt att duscha om jag ska fortsätta såhär.
Brottats med en björn?
Vänsterknät fick sig en omgång.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd