Rullar igen

Efter Ragunda i lördags var jag ju inte tokpigg i söndags direkt, blev totalstum bara av att gå upp för en trappa. Men inga skavanker eller ont nånstans, så igår kändes det lagom att åka o hämta ungarna på dagis med cykelvagnen. Kan inte påstå att det kändes lätt med två barn på släp, men det gick. Idag har det blivit två vändor till dagis och jag börjar känna mig mer återhämtad. Och det är ju tur det, på lördag kör vi igen! Om jag bara lyckas parera virusatackerna från två  snoriga dagisbarn blir det en XC-tävling i Umeå på lördag för mig och ett långlopp modell kortare för Maria på söndag, också det i Umeå. 
Ute o drar släp..
Jag trodde lite att tävlingssäsongen var över efter Ragunda 100 miles, men Maria har snokat upp dels Umeåloppen, ett kortare långlopp i Söderhamn nästa helg och så ett 4-timmarsrejs på Frösön helgen efter det. Och sen får vi inte glömma Höstrusket också i oktober. Vi får se lite vem som är frisk, hur tävlingssuget ser ut och hur det blir med barnvakter osv, men jag hoppas ju köra åtminstone en tävling till efter Umeå. Känner mig peppad nu, men när termometern gått sub 10 grader och det är regnigt och snorhalt i skogen kanske jag viker ner mig. Vi får se...
Hänger med sköningarna!
Annars är det nu snart dags att börja jobba igen. Imorgon är sista "lediga" dagen. Senaste 6 månaderna måste nog vara bland de snabbast passerade nånsin, men även extremt händelserika. Dessutom är jag själv med båda kidsen i veckan då Maria är på kursupptakt i Skellefteå. Nervös innan som vanligt, kommer jag ens lyckas få i dom mat och få på dom kläder? Men när man väl lugnat ner sig går det riktigt bra och förutom Sams 1-årsgnällande och Fridas tjuvnyp på brorsan är de ju världens skönaste ungar att hänga med!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd