Form på g?

Träningsvärken efter backlöpningen i Järvsö blev mycket riktigt brutal. Hängde i ända tills i tisdags med stela ben. Avslutade ändå min fartvecka med att köra Engelbrektsbanan i full fart kvällen innann tävling. Kändes sådär i kroppen och med träningsvärk och tunga ben blev det två mycket lugna dagar efter den urblåsningen. Engelbrektsturen skulle ju för övrigt Maria köra och jag såg fram emot att vara publik o heja på. Hade till och med lyckats peppa igång ungarna att heja på morsan. Halvvägs in i rejset såg det riktigt bra ut. Topp 5 bland alla damer och nära upp till 3:e plats. Jag o Frida skyndar ut till nästa publikställe. När vi står där o väntar ringer telefonen, Marias nummer... Fattar såklart redan innan jag svarar att det är nått slags haveri som skett. Känner verkligen den där fysiska obehagskänslan när jag hör Maria berätta om ett punkat bakhjul, jag vet ju hur jävla trist det känns att avsluta lopp på det sättet. Minns mitt senaste egna försök på Engelbrektsturen, som slutade med kedjebrott och en låååång promenad tillbaka till Norberg. Inte kul. Dålig familjekarma i Norberg tydligen.
Såg bra ut halvvägs, sen blev det skit..
Vad som dock är lite mer kul är att min kropp verkar ha reagerat rätt positivt på förra veckans hårdkörning. Har hunnit med ett par intervallpass den här veckan också som känts riktigt bra. Bl.a. lite stravajagande på LV5/Södra berget igår med en del bra tider. Plockade bl.a. hem KOMet på långa MTB slingan med tre ynka sekunder, en tid jag gärna ville ta men som jag trodde skulle bli svår att fixa, men som alltså visade sig nåbar med en snabb Rocky Vertex, bra form o skapligt flyt. Måste bara plocka tillbaka rekordet på korta banan nu också, som jag blev av med för några dar sen. Grrrr, bra motivationshöjare! Nu blir det dock några lugnare dar, möjligen med lite korta snabba, innan det är tävling igen på söndag. 3 milslopp i härliga Härnösandsterrängen. Hoppas nu kunna få till ett lopp som känns riktigt bra i kroppen, det vore på tiden!
Södra berget, ett bra cykelberg! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd