Träning i hög fart

Efter Fäboloppet har jag fortsatt på ett litet spontant farttema. Inte så planerat, men det kändes rätt. Först lite segmentjakt i Gesundaskogarna, både lite enduro och backträning. Lyckades bl.a. Ta KOM uppför Gesundaberget, en backe jag klättrat rätt många gånger. Nu har vi landat i Järvsö där det också finns en del fina cykelleder att mosa järnet på. Så det har blivit riktigt bra med fartträning på teknisk stig, vilket jag tror jag behöver. Idag lugnade det dock initialt enligt plan ner sig lite, fick en eftermiddag i Järvsö cykelpark. Fortsatt bra teknikträning, men inte så slitsamt för benen och inga KOM direkt. Fan, börjar bli gammal o feg tror jag, illa.. Efter buffemiddag o lite vila kändes det dock som att det fanns mer att ge. Lite kvällsjogg kanske!? Fick för mig att ta mig upp på Järvsöklack, vilket blev en riktigt fin tur. Stigen upp var härligt trailig! Dick sprang jag lite fel på vägen till stigen, så det blev egentligen alldeles för långt. Drygt 13 km och rejält uppför och nerför. Kändes ok att springa, men segt på slutet och jag misstänker att träningsvärken kan bli brutal kommande dagar. Imorn bär det av till Norberg där Maria ska rejsa långlopp på söndag. För min del blir det support och hejarklack, samt kanske en fin långtur imorgon kväll.
Maria fick också köra lite utför.
Barnen var nöjda!
Härlig utsikt från Järvsöklack.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd