Härnön runt

Idag bar det iväg till Härnösand och Härnön runt. 35 km i fin terräng, som vanligt när Härnössnds ck bjuder in till race. Idag inte lika tekniskt som XC-banorna, men många fina stigpartier och en avslutning helt i min smak - över 100 hm upp för Vårdkaseberget. 
Laddat för start. 
Kom iväg bra och rullade på fint nerför berget. Kul stigar, bra känsla i benen och fullt ös. Gick upp och drog lite och så var det bara jag och Viktor Knutsson kvar i täten. Rullade på i bra fart första halvan och vi turades om lite med ordentligt långa förningar. Jag gjorde nått litet försök att köra på när det kom nått stigparti, men ingen lucka fick jag. Insåg att det bog blir ett avgörande i sista backen. Sista milen innan backen vart det mest lurpassade då ingen ville dra. Jag försökte ett halvhjärtat ryck till utan framgång. Faktum var dock att vi körde så lusigt att vi nästan blev inhämtade, men vi höll undan fram till målbacken och väl där var det bara att ge allt. Hade Viktor på rullen och kände mig långt ifrån säker på att jag skulle orka hänga av honom, men när backen brantade på märkte jag att jag fick några meter, så jag låg på en bit till för att sedan kunna defilera sista biten. Grymt skön känsla att vinna ett lopp till och denna gången med riktigt bra känsla i kroppen. Årets bästa (!?) tror jag!
Drar på mot seger!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd