Post Corona (?)

Efter några vilodagar rullade jag igång träningen lite försiktigt igen. Blev fyra hela vilodagar, men det kändes som mycket mer. Grymt skönt att sticka ut och finrulla i vårsolen efter det. I fredags kändes det ok att cykla på i lite mer normalt tempo och hade grymt skön känsla i benen. Men nånstans där blev det lite bakslag. Skidpasset i lördags, småsegt och ”långpasset” (dryga två timmar kvalar in som långpass i min värld numera) i söndags ok men inte mer. Samtidigt vill inte det sista av Coronan eller förkylningen eller vad det nu är riktigt släppa. Lite harklig på mornarna, känner att nått lite sitter i bröstet, men det verkar inte vara allmänpåverkande längre.

Afterski i lördags, Coronan förföljer mig (?)

Idag tänkte jag att jag skulle testa lite mer pulsdrivande träning och se hur kroppen reagerar på det, om pulsen sticker iväg eller inte vill gå ner. Nått slags tecken på att jag inte är fullt frisk än. Hoppade upp på trainern och körde 5 x 4 min på belastning strax över tröskel. Var egentligen riktigt mosig i benen idag, men körde på lite ändå. Pressade inte upp pulsen jättehögt och den gick ner snabbt och fint, så inga moln på himlen. Bara köra på då! Men det blir kanske en vilodag imorn ändå, får se lite hur det känns. Hemmakarantänen lär väl dock fortsätta nån dag till, har för stunden inga problem att jobba hemma, så det känns ju ganska lugnt att vänta ut de sista harklingarna. Läget i världen är dock allt annat än lugnt. Första känslan var ju lite att ”trist att det inte blir några cykeltävlingar i april”. Börjar nu mer svänga mot att det här är på väg åt fullständigt käpprätt håll. Att det inte arrangeras cykeltävlingar kommer vara det minsta problemet, i relation till den shitstorm som är på ingång om inte hjulen börjar snurra igen, tyvärr. Jag är den sista att förneka min pessimistiska syn på världen, och jag kanske har fel. Men när man läser nyheter om stödpaket hit och dit (a.k.a. Vi lånar pengar av framtida generationer för att rädda olönsamma verksamheter idag), pensionärer som helt skiter i rekommendationer att undvika folksamlingar och Stockholmsmuppar på after ski i Åre så tappar jag tron..


Tids nog får man cykla.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd