Vedhuggarhelg

Blev en riktigt fin helg hemma hos svärföräldrarna i Sidsjöbodarna. Ett stort lass stora björkar var framdragna, så det var bara att gå lös med motorsåg och vedklyv. Avrundat med grillpremiär och vedeldad bastu, ett riktigt skönt brejk från verkligheten och terapi för själen. Blev ett kort trainerpass i söndags kväll, men ingen träning utöver det. Men utifrån vedaktiviteterna blev jag ändå rejält slutkörd i kroppen. Skönt!

Redo!
Har funderat lite över hur jag ska göra med träningen närmaste tiden. Nu är ju även Lidingö MTB med säkerhet inställt, eller rättare sagt ersatt med nått pajasevent i mörker efter Lidingöloppet i september (förmodligen bland de mer puckade idéer jag hört på ett tag) och därmed blir det ju inga tävlingar innan det är dags att bli pappa. Egentligen borde jag trappat upp nu, men med läget som det är kanske det blir snarare tvärt om. En hostattack på väg till BB och jag får inte följa med in. En hostattack från Maria och hon blir utan lustgas. Känns ju sådär.. Tänker därför att jag ska vara försiktig med att köra på för hårt och riskera att bli mer känslig för infektioner, vilket är lätt hänt kyliga vårdagar. Försöka jobba hemifrån så mycket det bara går och hålla mig undan folk så långt det går för att minska riskerna. Får väl se hur det går, men en del träning blir det ju säkert ändå. Om än inte något som bryter ner för mycket.
  

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd