Julträning

Julhelgen bjuder inte bara på frosseri i fet mat, dåliga tv- program och bortskämda barn som aldrig tycks kunna få tillräckligt många julklappar, det erbjuds även lite tid för träning i dagsljus. Det må vara sopigast tänkbara vinter, men för cykling är det helt ok. Runt nollan, men fruset och torrt. Kanske lite väl isigt, men det är ju hanterbart. Har känt mig motiverad som sjutton efter att förkylningen gav med sig i mitten på veckan, så jag har försökt köra några lite hårdare pass. 
Fina cykeldagar.
Dan före dan blev det 11 hårda backintervaller på ca 2 min effektiv tid. Testade en ny backe på Skärsättsvägen, som är lite brantare än hemmabacken bakom knuten. Tog riktigt bra! Efter en lite lättare julafton med bara 8 st 10-sekundersspurter blev det en ny tuff dag idag. Först ett lugnt myspass på knappa timmen med Maria, som fortfarande inte helt blir av med sin skitförkylning. Sen skarvade jag på ett snabbdistansrace på 35 minuter, som väl kändes sådär i benen, men kanon i huvet. Känner bra motivation nu att försöka nå snäppet högre till nästa säsong och jag ligger ju bra till med cykelträningen för det. Bara att ösa på!
Mysdelen av dagens pass var ju inte helt fel.
I övrigt har det varit en riktigt bra jul. Skönt med morfar o farfar på besök så att barnen får en tomte på julaftonsbesök och alldeles för mycket julklappar. Ett brutalt bra julbord fick vi till också, och två fina julbrasor har det blivit!
Mmmmm.
Kvalitetstid med Sam!







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd