Tröskelträning

Ännu några arbetsdagar i Göteborg och ytterligare nötande på hotellgymmets bredsadlade motionscykel. Den här gången lite upplyftande ändå när man kunde kolla Star wars under trampandet. Ett pass jag kört några gånger nu i höst är att lägga mig strax över tröskelfart, vilket på cykeln i fråga innebär dryga 300 watt o sen mata på så länge jag orkar. Eller har lust. Körde i alla fall det här passet igår kväll med ambitionen att köra längre än de 20 minuter ca som jag tog mig igenom senast för två veckor sedan. Nu blev det ganska prick 25 minuter, varefter jag dyblöt i svett vinglar upp på rummet o tar igen mig med en folköl. Inte skitkul träning direkt, med det känns rätt bra när man har gjort det i alla fall.
Inspirerande utsikt? Sådär..
Sen höll det ju på att bli lite av en besvikelse idag när det visade sig att min planerade nya ögonsten, dvs nästa års tävlingshoj, var helt slutsåld i hela världen. Att köpa en high-end Rocky Mountain verkar vara lite som att köpa en ny Tesla,-man får signa upp sig nått år i förväg o hoppas på att få något att rulla med långt senare. Men turen vände tvärt då klippan Håkan på Sportson lyckades rota fram en ram i alla fall, så nu blir det cykelbygge från grunden. Ramleverans i januari, sen får vi se vad det blir för delar som ska på. Sub 10 kg är målet!




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd