Ny tid nytt team

Det har varit på gång ett tag nu, till slut är det klart - kommande säson blir det klubbyte för att tillsammans med Maria tävla för Obbola IK/Team Hi5-OIK Race (https://team.hi5.se/)! Det här teamet startade under förra året och grabbarna som kör där utmärkte ju sig verkligen på tävlingarna förra året, speciellt här i norr. När det nu i början av året söktes fler teammedlemmar inför säsongen 2018 uppmuntrade jag Maria att höra sig för och det gick att få till en jättebra lösning där även jag slank med på ett hörn. Det känns riktigt kul att få vara del i ett lite större lag, för även om det varit kanon att köra för Sportson har det känts lite ensamt ute på tävlingarna. Vi kommer dock fortsätta att vara Sportsonambassadörer, det är ju trots allt den bästa cykelbutiken i stan med de skönaste cykelnördarna vid rodret. 
Sommarens stora mål - kommer genomföras i HI5-dräkten.
Så nu är det ju minst sagt tid att skärpa till sig och fixa kanonbenen tills i sommar! Idag började jag med Vasaloppet. På TV alltså - d.v.s. trainertid. Körde inte hela Vasan, men väl 2,5 h med lite fartökning på slutet. Kändes ganska bra, men med gårdagens skidåkning i benen kände jag mig ganska matt i eftermiddags, så imorn blir det vilodag och fasta. Måste ju komma i rätt matchvikt också, vilket även det ser någorlunda lovande ut. Nu råkade jag ju köpa en rejält tight bröllopsskjorta, så jag har numer dubbel motivation att komma ner i de där sub 73 kg som jag tänkt mig. Kanske är det i år det händer? 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd