Nytt i stallet

Då var man räjserägare också! Och inte blev någon dålig springare heller, utan ett riktigt italienskt fullblod med campaprylar, tubhjl o allt - en Bianchi Oltre xr2. Har funderat rätt länge på att det vore kul att ha en räcer att ha som solskenscykel. Men det har som inte känts riktigt prismotiverat med de värstingcyklar jag suktat efter när jag inte tänkt tävla på landsväg och en lite billigare hoj har inte riktigt lockat. Nu dök det dock upp ett tillfälle, så jag slog till. Den har några år på nacken, men 6,9 kg plastraket lär fortfarande vara ruskigt snabb. Nu när sommardeffningen inte riktigt gått som jag tänkt kan det va bra med en välbantad cykel när det ska jagas tider uppför södra. Som lite kuriosa är det femilskungen Johan Olsson gamla hoj, så den har nog rullat många mil men typ inga tävlingar.

Mmmm mmmm mmmm...

För att inte skämma ut sig på en sån hoj får man se till att ha lite krut i benen också. Försökte jobba lite på tröskelkänslan i fredagskväll, men det gick inte alls. Kändes inte som att det var så mycket sviter efter 20-mintestet i torsdags, kroppen var bara seg o trött. Så jag la ner långt innan plan, hoppa i säng och var uppe med tuppen igår morse och körde ett fint distanspass på 2,5 h. Med livet som insats typ på svinhala grusvägar och knögliga asfaltvägar. Börjar bli rätt trött på vinterväglaget nu, men det ser nog ut att hålla i sig minst 10 dar till om man får tro SMHI. En bra sak med vintern är dock att skidföret är fortsatt bra och idag blev det premiär i Hassela. Att försöka åka med Sam, världens trotsigaste 2-åring, är bland det mer mentalt utmanande jag kan tänka mig, men med Frida går det riktigt bra nu. Hon verkar ha fått smak för långa, snabba åk, vilket ju plötsligt blir lite kul åkning även för pappa. Rejält uthållig är hon också, så nu blir det rätt långa dar i backen. Dock inte längre än att jag orkade med det där tröskelpasset i kväll. Kändes bra att få 4 x 10 överstökat! 

Och längdskidor blev det igår också!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd