Djävulens punchsskål

Precis som jag spekulerade igår blev det mycket riktigt sambodäng upp till Avalanche peak, närmare bestämt med 45 sekunder. Som sagt inte alls oväntat, nu får jag se till att hålla i träningen så att det åtminstone kan bli parlöpning på sommarens terrängutmaningar. Om min tid inte är mycket att skryta med så tror jag desto mer att Marias är det. När jag ändå är i spekulerartagen är mitt tips att det är få Svenska tjejer som skulle matcha Maria i den stigningen. Typ Emmelie Forsberg, nån elitskidåkare och kanske någon ytterligare av de bästa terränglöparna, men sammantaget lär det vara ett lätträknat antal som rår på henne. För att undersöka hur detta förhåller sig i verkligheten pågår nu pepphetsning att anmäla oss till något vertical km lopp i Skyrunningserien i sommar. Fortsättning lär följa..

Efter gårdagens urladdning blev det lite pappegojspaning på byn, Monty pyton rulle och än väldigt tidig kväll. Man blir trött av bergslöpning..
Kea-pappegojor, eller djungelns pajasar, som man brukar säga på julafton
Idag vaknade vi till avtagande regnsmatter och blåst. Benen var oväntat ok ändå, så det blev en skaplig runda även idag. Tog en rutt som skulle vara lite lättare, vilket i praktiken innebar bara typ 500 m stigning på 6 km. Blev ett ganska lugnt och fint pass, men det börjar kanske vara dags för en helvilodag snart. Men det får nog bli löpning här imorn också, lite för fint för att avstå.
Regntunga skyar på dagens finpass
I övrigt har vi det fortsatt bra i Arthurs pass. Frida har lånat en hel koffert leksaker av stugbärdarna, så när hon inte går bananas på Marias pumpa och sötpotatismos har hon rätt fullt upp. Pappa agerar som oftast städpatrull.. Sen har vi ju gratis uppkoppling i stugan, så det blir mycket pillande med datorer och telefoner. Inte så charmigt ksnske, men det är väl bara att medge, jag är lätt adicted till mail, börskurser och nyhetssidor..
Frida har fått en riktig latjolajbanlåda att pyssla med

Jag och Frida kollar vattenfall, detta drygt 150 m höga fallet heter av någon anledning jävulens punchsskål. Skål för det!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd