Återhämtad?

Ja, det är frågan. Redan i onsdags blev det en första joggingtur och i torsdags ett kortare distanspass med ökande fart. Ca 10 minuter höll jag riktigt anständig fart och det kändes bra! Började till och med fundera på om jag skulle köra Kistaloppet i lördags, men sansade mig lite och har tagit en lite lugnare helg med rullskidåkning och lite återhämtningslöpning. Man undrar ju om det är mått lurt, nog för att jag känner mig mer löpvan än nånsin, men lite mer återhämtning trodde jag nog skulle behövas. Men kroppen känns nu oväntat bra, bara en veckas "vila" verkar tillräckligt. Inga krämpor och till och med min ömmande stortå börjar ge sig. Det lär väl dock vara klokt att försöka hålla lite extra koll på löparknäkänslan så att det inte blir någe otyg nu. För i övrigt ser det ju lovande ut för kommande tre priotävlingar - Stockholm halvmara, lidingöloppet och Hässelbyloppet. Största pershotet i nuläget är antagligen förkylningsrisken. Maria har dragit på sig en ny förkylning för att toppa upp den hon redan släpat runt på hela sommaren. Kanske bra att inte behöva umgås så nära kommande dagar och lämpligt nog har Maria åkt på norrlandsturné. Men även Frida är lite snorig, vi håller på med dagisinskolning och nästa vecka börjar jag jobba igen. Får se till att vila och äta bra helt enkelt och hoppas att det håller. Kommande vecka har jag tänkt öka på med fler fartpass för att få lite drag under galoscherna. Ser bl.a. Fram emot lite banintervaller, ska bli spännande att få lite kvitto på läget!
Lugnt o fint med charioten idag
Frida hittade en vattenpöl när vi var ute och lekte, efter 5 repor fram och tillbaka var det lagom att gå in och starta upp tvättmaskinen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd