Formtest del 2

När jag rullade tillbaka lite i bloggdagboken för att kolla tiden från senaste löptesten runt Hökarängens elljusspår, inser jag att det inlägget aldrig blev publicerat. Därav lite förvirring, men senaste inlägget hör alltså egentligen hemma i höstas, och då var i alla fall både löpform och chinsform tydligen helt ok. Idag var i alla fall planen att göra ett test på 3,2 km banan igen. Efter en vilodag skulle benen förhoppningsvis funka bra. Därtill varmt, soligt och splitshortsen på, -bra förutsättningar! Och det visade sig gå alldeles utmärkt, den nya rekordtiden lyder 11:27, en skaplig putsning sen senast. Benen var chockade över att dra så mycket mjölksyra, men funkade ganska bra. Ingen lätt känsla, men tempoväxlingarna över krönen gick fint. Dvs inget topptest, men helt ok. Körde tidigt på morgonen, vilket inte är min favorittid för maxtester, med frukosten skumpandes i magen. Finns några sekunder till att ta där..
Maria får dra det tunga lasset.
Sen blev det en lugn cykeltur med familjen till ett utegym i Sköndal. Chinsrekordet har jag en bit kvar till, så det kan nog behövas lite styrketräning, även om jag i alla fall närmar mig 10 chins igen. Jag tog det dock ganska lökigt denna dag, för om det är nått som aldrig ändras är det den vansinniga tråkighet som gymträning innebär, även om det känns klart trevligare utomhus.
En sambo som hänger i!
Frida vaktar cyklarna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd