Avskedspass

Ett av de drygare momenten med mountainbike är materialvården efter träning o tävling. Med lite oflyt tar rengöring och lagning av trasiga prylar långt mer tid än själva träningen, även om ett bra meck kan vara nog så belönande i sig. Men efter tre tråkiga och icke minnesvärda dagar på trainern med snöblandat regn utanför fönstret kunde jag inte låta pli. Idag var det sol och utecykelväder och jag var sugen på stig. Tänkte först fega och köra grusväg för att slippa det där tvättmomentet, men nu är det trots allt bara några få dagar kvar som Solnabo. Lerbad eller ej, -Nick-spåret krävde en avskedsrunda! Inte några superpigga ben, men efter ett tag kom jag igång hyggligt. Tekniken satt dock bra och endast en ofrivillig fotisättning på knappa tre mycket sliriga varv får klart godkänt. Två mycket trevliga timmar blev det och ett värdigt avsked. Tvättstunden tog bara en kvart med vattenslangen, klart värt det. Tack för allt Nick! Det har varit många fina stunder, och en del plågsamma. Vi ses kanske igen nån gång. En sak är säker, varje gång jag ser mitt numera permanent krokiga långfinger kommer jag minnas dina spångjävlar och hala rötter..
Fredagsmys igen.
Lite tvättbehov, ja...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd