Visionen av föräldraledighet

Efter två tävlingsdagar har det blivit två dagars distanspass i finvädret. Igår blev det ett kvällsbesök i Väsjöbacken, vilket var ett tag sen senast. Benen var rätt sega efter helgen och med endurohojen som redskap för dagen blev det än tyngre i varje litet motlut. Men två timmar trampande blev det i alla fall och det i en ovanligt vacker vårkväll.
Stockholm - det är mest skog. Tro fan det är bostadsbrist..
Innan jag gick på pappaledighet hade jag en vision om vad jag skulle hitta på under dagarna. Idag förverkligade jag o Sam den visionen till fullo. Med välpackad chariot stack vi iväg ut på härligt torra grusvägar på Järvafältet med en precis lagom värmande vårsol i ryggen. Efter en timme tog vi paus i en skogsglänta, medhavd lunch o lite kaffe, ryggläge i solen och Sam får kravla runt lite och smaka på vissna löv och pinnar. Sen en dryg timmes trampande till med sovande barn på släp innan vi var hemma. Riktigt bra upplägg och en väldigt lyckad dag. Nu får vi se om visionen upprepas fler dagar, jag hoppas och siktar på det. Idag var benen lite piggare, så imorgon får det bli backintervaller igen.
Oss går det ingen nöd på!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd