Kyliga intervaller

Känns lite bakvänt, för ett par veckor sedan tävlade man i kortbrallor o kortärmat, i söndags morse var det fram med underställsbyxor, buff och vinterhsndskar, och lik förbannat var man stelfrusen efter en o en halv timme på sadeln. April är en skitmånad, har aldrig varit min favorit, förutom om man är i fjällen och det är mycket snö, då är det den bästa. Men jag är ganska långt från fjällen just nu. Det kassa är att motivationen får sig en törn när man går från varmt, tort och behagligt till blött, kallt och blåsigt. Det blir ofrånkomligt inte riktigt lika kul, men det är väl bara att bita ihop. Trainern står ju kvar, så om det regnar kommer jag vika ner mig ganska lätt tror jag. Men ikväll var det förutom att det var svinkallt en riktigt fin kväll, så det blev Hagabacken ggr 8 i hårt tempo. Känns bra att kunna öka antalet repor lite grann, just idag var 8 precis lagom. Kändes skapligt bra också, precis vad som behövdes för motivationen!
Hade ju hoppats slippa de här vantarna nu.
Fin kväll trots allt!
Frida har också kört backintervaller!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd