Dags att pumpa på igen

När småbarnsföräldrar erbjuds barnfri tid tillsammans kan jag tänka mig att de går igång på saker som sovmorgon, äta ute tillsammans, fika på stan eller åka till nått eländigt spa och bara njuta lite tystnad. Igår fick jag o Maria chansen med lite barnvaktssupport, vi skippade dock krämbullar, gourmetmat och bubbelpooler och satsade på en riktig lågoddsare - ett gemensamt pass ut på Essvik, där Maria hade rekat lite schysta stigar. Riktigt trevlig kvalitetstid på tu man hand, en hel del roliga stigpartier och en havsglimt! Finns en del ytterligare att utforska också, så en bra destination för framtida långpass är det definitivt. 
Härligt med sällskap för en gångs skull.
Såhär dryga veckan efter Salzkammergut känns det verkligen som att det är dags att köra lite hårt igen. Idag fick det därför bli långa backintervaller i "favoritbacken". Den är bitvis fortfarande väldigt brant, men efter senaste Alpäventyret kändes den kanske lite snällare. Tog lite tider också, så att det blir lättare att kolla av formen framöver. 6:09, 6:17, 6:18 och 6:15 blev det idag, kändes riktigt bra måste jag medge. Kroppen tror jag är helt återhämtad nu i alla fall, var lite öm i ett knä igår, men misstänker att det är mer hemmafixrelaterat än cykelrelaterat. Ställer nu siktet mot Finnmarksturen, som om den här formen håller kan bli riktigt trevlig. Dagens jag-vill-kasta-cykeljäveln-i-diket-upplevelse var dock inte lika trevlig. Har slängt på ett nygammalt bakdäck som jag tänkte köra tubeless på, tänkte att det tätar nog bättre om man får cykla en bit på det. Jo tjena.. Blev 10-talet stopp för att pumpa bakdäcket idag, och inte fan blev det bättre. Några av intervallerna gick nästan på fälgen sista metrarna. Nej, det får kanske bli slang ett tag, för fortsätter det så här kommer jag ju börja bygga överkropp av allt pumpande.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd