En framtid som... Vad?

Mitt i hetaste tävlingssäsongen pågår funderingar av existentiellt slag. Vad ska jag hitta på kommande säsonger? Mycket handlar om pågående flyttplaner.. La familia har till 99 % bestämt att bästa svängen inte är Hökarängen, utan vi vill hitta ett boende utan spiraltrappor och takterrasser. Efter valet igår står det ju dessutom fullständigt klart att man inte hör hemma här.. Så vart tar vi vägen? Eftersom det är snuskigt dyrt att köpa boende i Stockholm och jag dessutom anser det vara extremt överreklamerat att bo centralt, siktar vi lite längre bort, nånstans längs pendeltågslinjen som går från Södertälje till Uppsala. Två heta kandidater har seglat upp – Tullinge söder om stan och Viby norr om stan. Tullinge har legat bäst till, men med rätt objekt kan Viby överraska. Oavsett vart det slutar tror jag det kommer att bli bra, men det finns en del för- och nackdelar så klar, samt en del osäkerheter kring idrottssatsningar framöver kopplat till detta. Som småbarnsförälder blir det mer och mer att pussla för att få ihop jobb, familj och en i tanken överambitiös motionärssatsning. Men det går inte att tvinga ihop pusselbitar som inte passar ihop, åtminstone inte om man vill få ett fint pussel.

Oavsett vad som händer är vardagsträning till och från jobbet en nyckel. Långsiktigt har min tidigare plan varit att satsa på MTB igen nästa år. Men om det blir Tullinge blir det lite för långt för att cykla till jobbet. I så fall måste det bli en annan plan, då företrädesvis med löpning och pendeltågsåkande, där tiden på pendeln med fördel kan användas till att jobba. Jag har förlikat mig med tanken, det finns mycket mer rolig löpning att ta tag i, kanske kort och snabbt eller långt som fan och inte så snabbt. Jag är öppen för alternativa lösningar. Tullinge är perfekt för kuperad träning med Flottsbro och även Lida såklart. Om vi hamnar någorlunda nära Lida och Brantbrink skulle även fortsatta skidsatsningar funka fint. Om vi hamnar närmare Flottsbro, nja, kanske inte lika skidoptimalt. Om vi hamnar i Viby är löpvarianten i kombination med pendeltåg också ett alternativ. Ifrån Viby är det dock ”bara” 16-17 km till ÅF i Solna, så då är cykel ett alternativ igen. Med närhet till Järvafältet blir det dessutom utmärkt träningsmiljö inpå knuten, både för löpning och MTB. Däremot känns skidåkningsmöjligheterna mindre bra i Viby. Så vad blir det? Ja, osäkerheten för nästa års idrottsliga satsning känns lika förutsägbar som det parlamentariska läget i Sverige. Fan vet, men det blir inte Jimmie som coachar mig i alla fall. Osäkerheten verkar jag få leva med ett tag till, men det skulle vara skönt att få lite bättre uppfattning om vart jag är på väg snart. Nya visningar väntar till helgen..

Vart är jag på väg?

Kommentarer

  1. Andreas Degerfeldt16 september 2014 kl. 03:06

    Kul att du funderar på Viby. Där bodde jag mina första 21 år och min pappa bor kvar där fortfarande. Jag rekommenderar absolut den äldre delen av Viby där husen har lite mer karaktär. RullskidTomas från Sumpan bor i de nyare delarna tror jag. Bisslinge golfbana är det bästa längdskidspåret i närheten, det är ju en relativt kuperad golfbana och fina spår. Där kommer jag förhoppnngsvis klämma många mil under pappaledigheten i vinter med min nyinköpta chariot. Jag har också funderat på att Tullinge vore väldigt trevligt ur träningshänseende, men skatten är väl mindre kul.

    SvaraRadera
  2. Hmm, intressant poäng med skatterna, måste nog kalkylera lite mer när det gäller den saken. Inser att det nog skiljer mer än man kan tro..

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd