Ömsom vin, ömsom halsont

Lidingöloppet, en vecka bort.. Ser inte så lovande ut, halsont, lite småsnuva och hosta är det som gäller. Inte jättesänkt, men det känns trögt. Frida har i alla fall lugnat ner sig och är nu rena ängeln, så jag har i alla fall fått vila på nätterna. Däremot har det varit en lång konferensdag på jobbet igår och halva lördagen med matöverflöd, vindrickande och hela kittet. Dvs inte lugnt alls. Som vanligt är det väldigt trevligt att umgås med mina ÅF-kollegor, men med noll fysisk aktivitet på över en vecka känner jag mig mest slapp och fet. Har nu inte rullat en meter rullisar på över två veckor heller, inte bra för invänjningen på något sätt. Men vad kan man förvänta sig?
Dagisförkylningshelvetet går vist inte att ducka för. Så jag får nog revidera lidingöloppsmålet en gång till, medaljtid kanske är vad jag rimligen kan fixa. Hoppas jag inte sitter på fredag kväll och spekulerar i att få ner målet till att ställa upp över huvud taget..

Men det händer ju andra spännande saker! Efter lite räknande har jag insett att Tullinge inte är det optimala boendevalet. Botkyrka verkar styras av den mer klåfingriga typen av politiker som inte inte drar sig för att slösa invånarnas pengar på diverse olönsamma projekt. Det är i alla fall min tolkning av varför jag i Botkyrka skulle få betala 3% mer i skatt än i Stockholm. Eftersom jag hellre ger mina pengar till giriga banker än puckade politiker öppnar sig plötsligt nya alternativ. Ett område vi kikat på, men lite avfärdat pga prisnivån, är Järvastaden vid Ursvik. Men vi har insett att när alla kostnader läggs samman blir det med rådande ränteläge väldigt liten skillnad mot ett billigare inköpspris i typ Tullinge, och då får vi ett lite roligare läge, -både nära stan och bra träningsmöjligheter, samt kortare restid för resor norrut till Sundsvall och Mora. Som grädde på moset blir det betydligt närmare till jobbet för mig, och acceptabelt långt för Maria. Så det är väll bara att slå till! Och äntligen har vi haft lite flyt med tajmingen, vi har lyckats boka den sista lediga fyran i ett pågående nybyggnadsprojekt med inflytt i april! Så om inget oväntat händer blir det kontraktsskrivning på måndag, sedan är det bara att ställa in sig mentalt på att flytta till Solna och bli AIKare och, hemska tanke, dra på sig en groddräkt och åka skidor för sumpan. Sen klarnar ju möjligheterna för kommande motionärssatsningar, men det får nog vänta tills kontraktet är påskrivet..
Vårt nya boende växer fram. Fingers crossed..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd