Igång igen

Igår blev det en joggingtur hem från jobbet. Jäklar vad skönt det kändes! Ganska bra känsla i benen också, kändes som att jag ville springa fort, men lyckades sansa mig och tog det piano. Nu har rethostan gett med sig också, så nu hoppas jag det kan bli en frisk period igen. Idag har jag varit ensam med Frida, Maria har åkt på norrlandsturne. Känns ju fortfarande lite jobbigt att lämna henne på mornarna, inte så glada miner då. Men när man hämtar henne, jäklar vilken solstråle! Det råder ingen tvekan om att man är efterlängtad, grymt fin känsla!
Det finns de som påstår att jag är lik henne..
Idag tog jag cykeln till jobbet, och eftersom det var dagislämning kl 8 blev det betydligt senare än jag vanligen cyklat genom stan de senaste åren. Fy fan. När jag kommer iväg sent blir jag lite extra hetsig och det blir ju inte bättre när varenda hopplöst otränad människa med världens sämsta cyklar ska ut och trängas med en på samma gång. Att det blivit så sjukt många cyklister i stan! Inte utan att man längtar till vintern, då lär väl majoriteten som vanligt fega ur och man får lite mer svängrum på cykelvägarna. Jag brukar vanligen ta det ganska lugnt ändå och stanna vid alla rödljus o.s.v., men i morse kände jag mig lite mer som en bad guy. På vägen hem var det glesare med trafik men lyckades ändå få arga kommentarer efter mig av nått geni som inte gillade att jag girade runt henne för att möta henne på höger sida. Att det ska vara så svårt att hålla sig till höger? Och att se sig om innan man i snigelfart ger sig på en omkörning? Verkar onödigt.. Och sen hetsade jag lite när jag trängde mig förbi ett taxiåbäke som parkerat mitt på cykelbanan på Götgatan. Det borde ju nästan delas ut pris när man lyckas blockera hela cykelbanan, med tanke på den ganska betydande breddning som nu gjorts på just Götgatan.. Men ändå. Det är väl bara att medge, jag var nog en riktigt otrevlig jävel i trafiken idag, måste skärpa mig! Imorgon ska jag springa en bit till jobbet, betydligt mindre risk att hetsa upp sig då!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd