Helt sjukt

Förhoppningen om att hålla sig frisk till Stockholm halvmaraton sprack givetvis fullständigt. Igår kväll började jag känna mig lite vissen och ont i halsen, och idag vaknade man med en förkylning som ett brev på posten! Tre dagar dagisinskolning, det var vad som krävdes för att ge hela familjen en förkylningsvända. Frida är dock bara lite snorig och i övrigt pigg, så hon får i alla fall vara på förskolan. Idag var första dagen vi lämnar iväg henne helt själv. Trodde inte att det skulle kännas så jobbigt, men lite olustkänsla i magen var det allt. Våran lilla plutt, bortlämnad till främlingar bland en massa andra odågor till ungar.. Men det är ingen som har ringt och bett mig hämta henne i förtid än i alla fall, så jag antar att hon har det bra ändå.

Nu är det bara till att vila och försöka bli frisk så snabbt det går. Hade hellre sprungit intervaller, men vad gör man. Jag får njuta av mina sista lediga dagar på ett tag och passa på att sova middag några gånger till. En uppskattad vana som jag definitivt kommer att sakna när jag är på jobbet i nästa vecka..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd