Sjukträning

Många gånger när jag varit förkyld har jag efteråt funderat på varför jag inte använt den ofrivilliga vilan till att göra något vettigt. Åtskilliga timmar spenderas på att sitta i tv-soffan och spela tv-spel och fisa. Det är ju bra iofs, mycket vila är jag övertygad om är en betydligt bättre medecin för ett snabbt tillfrisknande än tramsiga huskurer, men ändå. Nånting som främjar träning och prestation borde man väl också kunna göra? Något jag ofta slarvar med och som är föga pulshöjande är kroppsvård i form av massage, stretching och fotfilning. Idag blev det ändring på det och jag hoppas kunna hålla lite disciplin även kommande sjukdagar (ja, det lär bli ett par till..). Så nu har jag manglat löparknämusklerna på massagerullen, sträckt ut lite stela muskler och avlägsnat lite gammal hud. Plötsligt känns det som att man uträttat något vettigt trots snorig näsa!
Min vän för dagen

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd