Laddat för nya tävlingar

Hemma i Veda igen några dagar, i det fruktansvärda sommarvädret. 30-gradig värme är inte min favorit, svettattacker för minsta aktivitet, svårt att sova och slö hela dagarna. Men rätt härligt att vara hemma med barnen igen och nu i kväll blev familjen komplett när Elsa plötsligt smög in jamandes i garaget. Började tro att hon var korta för gott, så härligt att höra henne smyga fram. 

Såhär efter en extrem mängdvecka som Transalp ändå varit har jag blandat lite mellan lite lägre volym och lite mer fart. Första fartschocken i onsdags kändes som en riktig smocka i benen, jagade lite stravasegment förståss. I torsdag blev det sex trettiosekundare och igår ytterligare lite stravajakt. Igår kändes det ändå skapligt, kapade 3 sekunder på mitt pers uppför södra och då var jag ändå rejält på rött med syra upp till öronen den sista biten upp. Nån markant formförbättring känns det väl dock inte som att jag fått, men med lite tur kanske det kommer. Idag var jag tyvärr helseg, så bara lite lugnt trampande. Hoppas det lättar tills imorn, för då är det race igen! Härnön runt i Härnösand väntar.

Svettigt värre..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd