Sista backpasset inför Trans Alp

Misstänkte att benen skulle vara ordentligt sega efter söndagens race, men förvånande nog känndes det ganska ok redan i måndags. Passade på att hetsa en gubbe rejält med ringklockan uppför Skanstullsbron (att det ska vara så jävla svårt att titta över axeln innan man kör om..) som inte var helt munter, så jag kände ett vist behov att gasa ifrån honom ordentligt. Tyckte kroppen svarade bra, så jag bestämde mig för att köra veckans tuffa pass redan i dag.

Blev Hammarbybacken efter jobbet, 6 fina repor, som dock inte känndes riktigt så bra som förra tisdagen. Men det kan ju ha visst samband med söndagsövningen förståss. Efter andra vändan fick jag sällskap av mr Bergqvist som efter att ha laddat med baguett och rödvin i Paris några dagar kränkte mig fullständigt uppför backen. Bådar gott inför Trans Alp, men nu får jag ju se till att skärpa mig om jag ska hänga med magnus upp för bergen.

Och appropå Trans Alp, det här var nog sista backpasset inför avfärd. Nu blir det fincykling fram till helgen och sen vild jakt på mörgsuggor i Rättvik på söndag!

Ingen skugga på toppen

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd