Regn bytes mot sol

Hemresan från Canazei blev både lång och till slut lite stressad. Hade tänkt skippa motorvägen och köra lite mindre vägar och bl.a. stoppa vid Gardasjön för lite pizza. Sagt och gjort, hela dagen på mig, men jag hade inte riktigt räknat med trafikkaoset i småbyarna längs sjön och plötsligt började tiden bli knapp till bilåterlämning och flyg från Bergamo. Härtill världens spöregn som inte direkt bidrog till ökad snitthastighet.. Till slut gav jag upp och tog motorvägen den sista biten och hann precis lagom.
Sommarrusk vid Gardasjön
Väl hemma har träningsvärken i låren tilltagit betänkligt. 12 km tjurrusning utför steniga bergssidor sätter tydligen sina spår. Bilen är i alla fall packad för vidare färd till Ljustorp, snart får jag träffa min lilla kotte igen! Känner mig rätt träningssugen också, hoppas träningsvärken ger sig snabbt. Rullskidorna är med, men jag vill ju igång med löpningen så snabbt som möjligt. 1 månad till Bydalen fjällmaraton ganska prick..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd