Rullispremiär

Jag minns senaste turen, plöja genom snömodd, dyngsur, stelfrusen.. Det var droppen, motivation för rullskidåkning i botten och sista passet.. Tills idag! Strålande kvällssol, varm greppig asfalt och inte en tillstymmelse till snömodd. Har känt att lite alternativträning inte vore fel och helst något där inte bara benen jobbar. Blev inte direkt nått stenhårt stakdunkande, utan snarare lite glidarmys i drygt en timme som kändes helt ok.
På't igen..
Faktum är att jag börjar fundera lite över vinterplanen. Det visade sig att DM går i klassiskt trots allt och att det dessutom blir en 5-mil. Känns ju lite lockande måste jag medge. Så det kanske inte blir något skatefokus ändå. Men en massa stakträning är jag inte sugen på, utan det blir nog lite måttligt med rullskidor och förhoppningsvis bra snöträning i så fall. Vi får se..

Verkar i alla fall som att jag klarar mig från magsjuka den här gången. Peppar peppar.. Frida återhämtade sig skapligt, även om hon fortfarande inte äter så bra och verkar hängig till och från. Lite upponervändning av dygnet verkar hon också ha på gång. Sovmorgon till halv 8 och nu uppe efter halv 10 och lirar marracas. Vart ska detta sluta..
Kvällsmusikern

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd