DM igen

I kväll var det dags för DM-tävling igen, denna gång parstafett. Typ Stockholmsvarianten av sprintstafett kanske man kan kalla det? 2,4 km skulle i alla fall avverkas på Lidas elljusspår 3 ggr. Lite oklara snöförhållanden och vägran att anpassa mig till staktrenden gjorde att jag dagen till ära hade smackat på lite klister. Spåren var dock isiga och fina, och inte alls så där härligt blöta som jag hade tänkt mig. Multigrade och rossa var med andra ord inte riktigt optimalt, men lite fäste hade jag i alla fall. Dagens bedrift var annars att ta sig i tid till tävlingen, 10 min innan start är nog bland det tightaste jag upplevt. Jävla skitstad med en massa idioter som nödvändigtvis måste köra bil samtidigt som mig. En vacker dag ska jag flytta.. Så någon uppvärmning blev det inte, utan från noll till max. Sprint är kanske inte min favorit och liksom tidigare stakrejs i vinter finns inte den där riktiga edgen för att kunna hänga med i stakningen. Men det blev i alla fall en bra genomkörare och tillsammans med teamkamrat Gustav blev det till slut en 4:e-plats!
Gustav sprintar mot mål i rasande fart!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd