Lura en förkylning?

I fredags vaknade jag efter en ganska sömnlös natt med halsont, damn, inte optimalt inför en stundande Sundsvallshelg. Kändes som en rejäl förkylning var på gång.. Har funderat på att testa att fasta nån gång när jag är på väg att bli sjuk, nu bestämde mig för att köra. I övrigt även lämpligt när man ska åka bil 40 mil en fredagkväll efter några dagar med risig sömn - ingen risk för matkoma när man inte ätit på hela dan. Och till min förvåning, lite ont i halsen i lördags morse men långt ifrån nån dunderförkylning. Om det hade med fastan att göra får vara osagt, men ändå. Värt att testa fler gånger iaf. Blev ett skidpass igår som inte kändes nått vidare, men bara att jag kom ut var ju en liten seger. Idag blev det en härlig familjetur upp till fågelberget med snöpulsning och riktigt sugföre efter nattens snöfall. Härligast var dock Frida som för en gångs skull ville åka lite skidor. När vi sen skulle ner från berget ville hon åka i famnen på pappa en bit, brant som satan.. Halvt vettskrämt, halvt överlycklig ropandes "en gång till!!". Kanske finns hopp att det blir en skidåkare av Frida till slut. Nu väntar sista 6 jobbdagarna innan pappaledighet med massa tjänsteresor och annat. Sen ut i ovissheten och möjligheternas land ett tag, eller kanske blöjbytandets och nappflaskornas...
Frida pumpar puder!
Snö! Här skulle man ju kunna tänka sig att bo...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd