Ballans

Hade en lite seg fredag igår, lite förkylning på gång månne? Lite taskig sömn i veckan och Frida förkyld. Toppa det med att avsluta mitt lilla backpass i Hagabacken i torsdags i ösregn och hagel, så ja, då är det risk att åka dit. Men inte nu, för fan! Har ju nyckelpass att stöka av i helgen, långpass-tröskel-tävling-typ. Men det är som det är, vaknade i morse lite snuvig, men inte sååå farligt ändå? Kändes bra att påta på lite ute och solen sken - äh, nu bara måste jag testa nya räcern! På med kortbrallor, orakade ben (skämmes!) och så försiktigt iväg över gruset för att försöka undvika att punka innan jag ens tagit mig en km. Väl ute på asfalten, god damn! Det är så här det känns första gången man kör en Ferrari när man innan bara rullat runt i en Fiat. Jäklar vilken känsla, skit i förkylningar, här ska ösas! Gav mig på Skedlovägen i
medvind och satte ett fint KOM utan att förta mig. Sansade mig lite och rullade ut mot kusten och körde igenom de segment jag körde tröskelintervaller på för några veckor sen. Ner med händerna i bocken och trampa på lite. Gick långt ifrån tröskelfart med slog mina tider som om det vore hur enkelt som helst. 

Sicken pärla!
Så nu öppnas ju upp för spännande stravautmaningar som tidigare känts helt omöjliga. Ska bli spännande vad man kan ta Södra berget på t.ex. Men till den utmaningen bör jag nog vara helt frisk och trots att det blev ett skapligt pass idag så långt ifrån det jag tänkt mig. Så nu blir det till att balansera på knivseggen lite. Träna, träna inte.. hoppas det inte känns sämre imorn.

Nya Fizik-dojor har det blivit också. Sjukt sköna landsvägsskor på turen idag, hoppas testa dessa på MTBn snart..



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd