Inte sämre, inte bättre

Slött med bloggandet ett tag, men senaste veckorna kan sammanfattas med att förkylningen inte blev mer än två dar, jobb, jobb, jobb och lite familjeliv. Och lite träning förstås, vilket känts ganska bra på slutet. Ganska pigga ben och bra känsla. Fick därför för mig att köra ett maxtest idag, en klassisk 20-minutare! 
Invägning innan start.

Drog igång ett tempo som kändes lugnt i början, men jag misstänkte att det ändå var lite väl tufft att åstadkomma ett pers idag. Höll 426 i snitt i ca 10 minuter, men sen var det brutalt tufft sista halvan då jag inte orkade hålla farten. Tappade undan för undan och var nere på 415, men spurtade upp till 416 till slut, med 180 i slutpuls, vilket nog är väldigt nära min maxpuls. 5,5 W/kg är aningen lägre än perset på 5,63 för ganska prick ett år sen, men då hade jag vässat formen på gran Canaria i en månad. Med tanke på det och att jag inte direkt kört stenhårt i vinter är jag riktigt nöjd med dagens test. Att behålla den nivå jag har nu känns rimligt och det räcker gott för att det ska vara kul att cykla. Bara att vässa vidare!

Dagens resultat.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd