Ett sista formtest för i år

Att ha bra pass att köra som formtest är aldrig fel och som nyinflyttad i Åredalen får jag försöka hitta nya varianter. På trainer gillar jag 20- minuterstest och här i Åre finns ett bra utesubstitut som matchar hyfsat i tid - Hyddan - Hummeln. En nätt liten grusbacke på drygt 4 km som sicksackar sig uppför skutan på olika transportvägar. Längs vägen tas drygt 400 höjdmeter, så det är ett brutalt test. Mitt pers från juni är på 21:44, tror jag hade form för att slå det i augusti, men det blev inte gjort då. KOMet är så bra som 18:30-nånting, vilket känns väldigt avlägset, men jag är nära topp 10-listan, vilket får bli nått slags mål nästa år.


Från toppen av Hummeln.

I tisdags körde jag så det här testet igen för att lite runda av säsongen och känna var jag står. Det blev följaktligen inget pers, men bara 17 sekunder ifrån. Jämfört med juni är underlaget lite fastare nu med mindre löst grus, men å andra sidan släpade jag på mer kläder i kylan plus pannlampa nu, samt att formen åter fick en liten törn under gångna helgen då det var lite förkylningsvibbar. Så med det känner jag lite att jag ska tagga ner ett tag. Vädret kommer att vara kasst nu högst troligt, är det fint tränar jag på ute, kanske lite stravahets om det blåser nån dag, men annars bara återhämta lite sug efter mjölksyra. Sen får vi se när snön kommer, men min idé är att köra lite hårdare igen när det går att åka skidor.


Det är även medlandets tid. Om jag lyckas få hem rätt lager kanske rockyns bakhjul blir renoverat till våren.

I övrigt har det varit en lite stökig höst med massa sjukdommar, pussel med jobb och familj och annat tjorv. Det är väl så det är, men lite mer ostörda oxveckor vore ju skönt på sätt o vis. Hoppas på lite friskare barn nu framöver. Lite minnesvärda händelser nedan.


Sam har testat cross. Härligt med nya saker att tjata om!


Söndagslur med David!


Frida och David laddar för run of hope.


Både Sam och Frida sprang 5 km, inklusive en 100 höjdmetersstigning upp till tott. Väl kämpat!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd