Nytt pers på extremen

1:01,16; så lyder nya perset på Extrembanan i Ursvik! Eller typ nått i den stilen, officiella resultat kommer nån annan gång. Det var i alla fall en rätt bra löparkväll, svalt, torrt, lite blåsigt, men i övrigt perfekta förhållanden. Kände på mig att benen var rätt bra och drog iväg aningen hårdare än senast. Första 4 lätta km gick på 14:50 och första milen på 40:18, vilket är 1 minut snabbare än förra försöket. Den stora skillnaden var dock sista 5 km, där jag var betydligt piggare, orkade hålla skapligt tryck hela vägen. Lite förkylningsvila gjorde visst gott! Även om det är surt att vara sjuk hade jag lite känslan att kroppen skulle må bra av några vilodagar. Det enda jag kan klaga på idag är väl att toppfarten inte känns så mycket topp. Uppför går bra och jag orkade växla tempo över varje krön, men platta lättlöpta partier gick det bara halvfort. Finns lite att jobba på där.. Kanske kanske kan sub 60 min vara möjligt, om jag har en riktigt jävla bra dag.
Pustar ut på motionsgården
Bevis!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd