På rull igen

Igår hände det! Rullskidorna åkte fram igen.. Kändes faktiskt inte så hemskt, blev drygt 40 minuter i vätan och givetvis klämde jag in 6 trettiosekundare också. Gick helt ok trots långt uppehåll från rullskidandet. Har i veckan även hunnit med två intervallpass (6ggr30..) sprättande skidgång, vilket till skillnad från rullskidorna ger ett rejält pulspåslag trots den korta effektiva tiden. Känner mig dock inte ett dugg sliten, så än är jag riktigt motiverad. Det blir fortsättning på inslagen väg, kommer nog sikta på att köra skidgång så mycket som möjligt då jag tror det tar bäst. Men kan nog bli nån rullskidrunda också om det inte blir för risigt väglag. I veckan har jag även hakat på Maria och kört lite Colting-style med 2 st 24-timmmarsfastor. Ska ju tydligen vara sjukt hälsosamt.. Må hända att det är sant, men i kombination med ett dygns fritt frosseri på en Finlandsfärja gav det i alla fall en klart hämnings- och  ångestdämpande effekt. Får se hur det blir med dieten i nästa vecka, i morse vaknade Sam i en kräkpöl i sängen, så det kanske blir en högst ofrivillig bantningskur om ett par dar. 
Då var det dags igen..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd