Halvdant med träning

Förra veckan var av det hårdare slaget. Först en tuff arbetsvecka med leverans i torsdags kväll. Upp kl 5 i Göteborg för att via Arlanda dra på årlig grabbresa till Belgrad över helgen. Utan att gå in på detaljer kan man ju kort konstatera att det inte blev nån hälsoresa i år heller... 3 timmar i bil hem sent i söndags och sen upp o jobba. Som bonus vaknar Sam halv 5 o lever rövare. Ont om sömn och ont om träning. Måndagar på jobbet brukar jag sällan jubla över men igår var ju ett riktigt lågvattenmärke. Men jag fick i alla fall lite cykelpendling som kändes bra och äntligen hänga med mina underbara småkottar.
En halvtimmes jogg och lite kajakpaddling på Donau, lite tränat blev det ju.
Idag kände jag för att köra lite hårdare, så på vägen hem körde jag på hela vägen kring tröskelfart eller strax däröver. Lätt motvind och riktigt dålig känsla. Tog 42:30 att ta sig hem med de förutsättningarna. Med lite bättre ben, medvind och avslutade broreparationer på Sundsvallsbron borde det gå att köra under 40. Det får bli målet! Och apropå mål så stundar säsongens sista tävling på söndag - höstrusket. Hoppas benen bättrar sig lite och att det blir ett värdigt avslut!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd