Nytt försök på ganska långt o ganska hårt

Förkylningen verkar ha gett med sig för denna gång så det är åter dags att köra lite hårdare. Trappade upp med två pass 4x4-minutersintervaller i lite halvhårt tempo för att känna att kroppen är på rätt sida sjukstrecket. Sen tisdags kändes det helt lugnt, så igår gav jag mig i kast med ett nytt försök att köra ett hårt entimmespass på så höga watt att jag lagom fixar en timme. Sist gick det 50 minuter på 345 w, så jag tänkte att jag lägger mig strax under det och hoppas det håller. Sagt o gjort, körde på i ca 340 watt och tyckte nog det kändes aaaaningen lättare än senast.
Kämpa!
Efter halvtimmen kändes det dock inte superlätt längre och efter trekvart horibelt tufft. Ganska mycket beroende på att det kändes som att motorn kokade. Svetten tokrinner och inte tillstymmelse till en svalkande vindpust. Kanske måste köpa en fläkt? Nånstans kring trekvart avklarat började trainern kännas lite svajig också, nånting är löst eller håller jag på att yra omkull i svettdimmorna? Efter ganska exakt 50 minuter var det tydligt att det var det förstnämnda som var problemet. Jag avbröt och hoppade av för att skruva fast bakaxeln igen. Lite skönt ändå, de där sista minuterna hade inte blivit kul och jag hade nog tappat nån watt till i genomsnitt. Nu slutade det på 338, lite sämre än senaste 50 minutrarna, men det kan väl tilläggas att jag hade kört ett fastedygn under dagen, så mätt i watt/kg var det nog ganska likvärdigt med senast, 4,54 w/kg vs 4,57 senast. Såhär dan efter känner jag mig dock inte lika sargad som senast och jag hade nog fixat några minuter till om inte cykeln lossnat från trainern. 340 i snitt i en timme, nog fan ska det gå innan vintern e slut!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd