Säsongen 2017

Dags att sumera säsongen 2017! Satte ju upp ett par mål där i våras nån gång - att jag åtminstone nån gång under säsongen skulle vara bättre än nånsin tidigare och att jag skull komma ner i matchvikt 73 kg. Det första målet tycker jag nog jag nådde, kanske inte med marginal men ändå. Mål två närmade jag mig, men nådde inte riktigt. Så vad blev det då i tävlingsväg? Jag får det till följande:

- XCO Högbo
- Skandisloppet
- Långa lugnet
- Tolvtjärnsloppet 
- Lida loop
- Fäborundan
- Härnön runt
- Sundsvall classic
- Bockstensturen
- DM MTB
- Höstrusket
- XCO Östersund

Totalt 12 tävlingar om jag räknat rätt, inte så tokigt! Höjdpunkten - tveklöst Bockstensturen med första pallplatsen nånsin i H30. Med det loppet nådde jag säsongsmålet. Men säsongen bjöd ju även på hela 5 st segrar och speciellt Härnön runt var också ett riktigt bra lopp. Bottennapp då? Ja, långa lugnet var ju en riktig katastroftävling. Det var nog det enda som gick dåligt, men då var det å andra sidan riktigt rejält dåligt. Funderade där och då på att lägga ner säsongen o skita i tävlingar, men som tur var kom jag över mina demoner. Ja, nu får man fortsätta löka några veckor till innan jag tar tag i nästa säsong. Vad månde det bli för mål då?

Mer sånthär nästa år?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd